Ajax wint in Cannes 'de Oscar voor creativiteit'

Piece Of Ajax (1)
Piece Of Ajax (1)

De schaal van de 36e landstitel kon Ajax omhoogtillen in een volle Johan Cruijff ArenA. En op die manier delen met fans. Hoe anders was dat vorig seizoen. Toen werd een groot deel van de competitie in een leeg stadion gespeeld en werd de schaal in een lege ArenA uitgereikt. Maar toch werd ook die schaal gedeeld met fans. De schaal werd omgesmolten tot ruim 40.000 kampioenschapsterren, en zo gedeeld met alle seizoenkaarthouders. Een uniek gebaar wat de wereld over ging. En nog steeds gaat. Donderdagavond won Ajax voor deze Piece of Ajax-actie een leeuw bij de Cannes Lions.

Tags

  • #PieceOfAjax

Socials

De Cannes Lion wordt gezien als de 'Oscar voor creativiteit'; in de marketingwereld en voor veel creatieven de mooiste en belangrijkste prijs die er te winnen valt. Ajax won de prijs in de categorie PR.

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: "We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen, en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk wat we hopen te behalen op het veld. Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor Piece of Ajax in het bijzonder."

De Cannes Lions worden deze week uitgereikt tijdens het jaarlijkse 'Festival of Creativity'. Daarbij wordt creatief werk beoordeeld wat het jaar daarvoor is gemaakt, vandaar dat Piece of Ajax (uit mei 2021) nu wordt beloond.

Gerelateerde artikelen