Cas Biesta, commercieel directeur bij Ajax: "Heineken is net als wij geboren en getogen in Amsterdam, met wereldwijde bekendheid en populariteit. In de ruim 150-jarige geschiedenis van Heineken, onze 125-jarige geschiedenis, en het 750-jarige bestaan van de stad Amsterdam zijn we eigenlijk al heel lang met elkaar verweven. Mooi dat dit nu ook heeft geleid tot een langdurig partnership. We kijken ernaar uit om, samen met Heineken en de Johan Cruijff ArenA, bijzondere acties voor onze fans op te zetten."
Pieter Vissers, horecadirecteur HEINEKEN Nederland: "Wij zijn uiteraard heel trots op het partnership met Ajax. Het voelt als vanzelfsprekend en ook heel logisch; Ajax en Heineken zijn twee iconen die diepgeworteld zijn in de haarvaten van de stad Amsterdam en laten zien dat echte kracht ontstaat door verbinding en saamhorigheid. Op en naast het veld. Beide staan bekend om hun inventiviteit, creativiteit en gevoel van verbondenheid. Voetbal in Nederland verbindt mensen en brengt generaties fans samen. Schouder aan schouder genieten van een spannende wedstrijd met een biertje in je hand, met of zonder alcohol. De plek waar vriendschappen ontstaan, waar alles kan gebeuren en herinneringen voor het leven worden gemaakt."
Naast de focus op voetbal- en fanbeleving in en om het stadion gaan Ajax, Heineken en de Johan Cruijff ArenA samenwerken op het gebied van afvalreductie en de verduurzaming van het tappen en koelen van bier.
