Het shirt is per direct per pre-order exclusief te bestellen op ajax.nl/shop, met uitlevering januari 2022. De extra voorraad is per januari 2022 ook verkrijgbaar op adidas.com.
Edwin van der Sar, CEO Ajax: "We hebben niet eerder zo’n extreme vraag naar een Ajax-shirt gezien. Met name de internationale aandacht was veel groter dan we vooraf hadden verwacht. Omdat we ook veel geluiden kregen van vakantievierende en in buitenland wonende fans dat ze naast een shirt hebben gegrepen, zijn we in overleg gegaan met adidas en de familie van Bob Marley om te kijken wat er nog mogelijk is. Ondanks dat het productie- en logistieke proces van de sportindustrie momenteel door de impact van COVID-19 nog fors ontregeld is, kan een tweede productierun worden opgestart. Wij willen dat zoveel mogelijk van onze trouwe fans in de gelegenheid worden gesteld om in het bezit te komen van dit tijdloze shirt.”
Het shirt is een eerbetoon aan de Ajax-fans en hun gedeelde liefde voor reggaelegende Bob Marley en zijn iconische lied Three Little Birds. Het zwarte tenue kent rode, gele en groene details. Op de achterkant van het shirt, net onder de kraag, is een subtiele verwijzing naar het lied zichtbaar: drie kleine vogeltjes, rustend op de Amsterdamse Andreaskruisen, in de drie verschillende accentkleuren.
Edwin van der Sar: "Na al die jaren krijg ik nog steeds kippenvel als onze fans uit volle borst Three Little Birds zingen. Dit zijn van die verhalen die de sport zo mooi maken, en de kracht van fans illustreren. Ik ben de familie van Bob Marley dankbaar voor de samenwerking en de manier waarop ook zij Ajax omarmd hebben.”