Bestellen en status bestelling
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Het is niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren nadat je deze hebt betaald.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn Click & Collect order kan ophalen?
Binnen 24 uur ligt jouw bestelling voor je klaar! Je ontvangt een mail met een QR-code zodra je jouw bestelling kan ophalen.
Wat is de ophaalperiode van mijn Click & Collect order?
Jouw bestelling blijft maximaal 7 dagen klaarliggen. Na 7 dagen annuleren we de bestelling en ontvang je een retourbetaling. Let op! Dit geldt niet voor bedrukte en/of gepersonaliseerde artikelen.
Mijn bestelling is nog niet verzonden. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De verwachte verzendtijd van een artikel staat altijd bij het desbetreffende artikel aangegeven. Selecteer je extra bedrukking op een artikel? Dan wijzigt de verzendtijd mee. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een mail met track-en-trace.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten binnen Nederland bedragen €5,50. Afhankelijk van de bestemming bedragen de verzendkosten voor bestellingen met afleveradres in het buitenland €8,50 of €15,00.
Levering
Hoe weet ik of mijn bestelling is verzonden?
Zodra je bestelling is verzonden ontvang je mail met track-en-trace. Heb je alleen een verzendmail ontvangen en geen track-en-trace? Dan ontvang je deze later van een van onze leveranciers.
Heb je na 5 werkdagen nog geen track-en-trace ontvangen van je bestelling en is je pakket nog niet bezorgd? Neem dan contact met ons op via Ajax.nl/contact.
Ik heb de bezorger gemist. Wat nu?
Er wordt altijd een tweede aflevermoment ingepland, deze is inzichtelijk via de track-en-trace. Helaas worden er geen briefjes meer achtergelaten in de brievenbus.
Word je bestelling teruggestuurd? Bestellingen met onbedrukte en niet-gepersonaliseerde artikelen worden automatisch retour verwerkt waarna je geld terug ontvangt. Het is niet mogelijk om je bestelling nogmaals te versturen.
Zit er een bedrukt item in je bestelling? Dan nemen we contact met je op per mail en zorgen we ervoor dat je bestelling nogmaals wordt opgestuurd.
Retourneren
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Vul het bijgeleverde retourformulier in en plak het retourlabel van DHL op je bestelling en breng deze naar een DHL parcelshop. Je hoeft je bestelling niet ergens aan te melden.
Kan ik mijn bestelling omruilen voor een andere maat?
Het is niet mogelijk om te ruilen. Je kan je bestelling alleen retourneren voor geld terug.
Wat kost het retourneren van mijn bestelling?
Het retourneren van je bestelling is gratis! Gebruik altijd het bijgeleverde retourlabel. Indien je jouw gehele bestelling retourneert dan ontvang je ook de verzendkosten terug.
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug ontvang?
Je ontvangt binnen 10 werkdagen na het retourneren van je bestelling geld terug via de eerder gebruikte betaalwijze.
Ik heb een defect artikel ontvangen, wat nu?
Deel het ordernummer en een foto van het defecte artikel via de chat. Fancare zal de situatie beoordelen en zorgen voor een passende oplossing.
Wat is mijn garantietermijn bij een defect product?
De garantietermijn bedraagt 3 maanden tenzij de klacht wordt beoordeeld op gebruikersschade. In dit geval vervalt de garantietermijn. Heb je een klacht over een van onze producten? Neem dan contact op via de chat.
Bedrukking en gepersonaliseerde artikelen
Kan ik mijn shirt of short zonder bedrukking alsnog laten bedrukken?
Je kunt je shirt/short achteraf in een van onze fanshops laten bedrukken mits dit artikel bij Ajax is aangeschaft. Op vertoon van de bevestigingsmail of kassabon kun je tegen betaling alsnog een naam en/of rugnummer laten bedrukken.
Is het shirt/short elders gekocht? Dan is het niet mogelijk om deze achteraf te laten bedrukken.
Wat zijn de kosten voor bedrukking?
Voor het bedrukken van een naam of rugnummer betaal je €10,-. Wens je een naam én rugnummer te bedrukken? Dan kost dit €20,-.
Kan ik een bedrukt shirt of gepersonaliseerd artikel retourneren?
Het is niet mogelijk om een bedrukt shirt/short of gepersonaliseerd item te retourneren. Dit geldt voor zowel de bedrukking van nummers, eigen namen, spelersnamen en badges. Hier worden geen uitzonderingen in gemaakt.
Wanneer zijn de rugnummers en namen van spelers definitief?
Kort voor de start van het seizoen wordt een voorlopige lijst van spelersnamen en rugnummers gedeeld. Let op: de rugnummers en spelersnamen worden pas definitief na het sluiten van de transfermarkt. Het is na aankoop van een bedrukt shirt niet mogelijk om de bedrukking te verwijderen of te wijzigen.
Kan ik de Eredivisie of Europese badges los kopen?
De badges worden helaas niet los verkocht.
Betalen en kortingen
Op welke manieren kan ik betalen?
Bestellingen via Ajax.nl/shop kunnen middels verschillende betaalmethodes worden afgerekend. De volgende betalingsmethodes worden aangeboden*.
- iDeal
- Credit Card
- Google Pay
- Apple pay
- Generic Giftcard (YourGift)
YourGift card
Heb je jouw Ajax giftcard via YourGift besteld? Je krijgt na afloop van de aankoop een code per mail toegestuurd om de giftcard te activeren.
Tijdens het bestelproces kun je de Ajax Giftcard verzilveren. Kies als betaalwijze 'Generic giftcard' en vul hier het kaartnummer en de bijbehorende pincode in.
Saldo controleren van jouw Ajax Giftcard? Dit kan via www.yourgift.nl.
In verband met een nieuwe wetgeving is het maximale te verzilveren bedrag per giftcard €50,- per online bestelling. Het is niet mogelijk om meerdere giftcards te verzilveren in één bestelling.
Klarna
Indien je Klarna als betaalmiddel selecteert dien je 30 dagen na verzending je bestelling pas écht te betalen via Klarna. Betalen kan online of via de Klarna App. Heb je vragen over je betaling via Klarna? Neem dan contact op met Klarna.
Let op: de aangeboden betaalmethodes kunnen van tijd tot tijd wijzigen.
Waar wordt mijn lidmaatschapskorting verwerkt?
Jouw lidmaatschapskorting is zichtbaar in de winkelwagen nadat je bent ingelogd met het juiste account. Geen korting en wel correct ingelogd? Helaas is de korting niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen en/of andere acties.
Krijg je geen korting en heb je hier wel recht op? Neem dan contact op met Fancare. Het is niet mogelijk om korting achteraf te verzilveren.
Waar kan ik mijn kortingscode verzilveren?
Voeg de kortingscode toe aan je bestelling onder het kopje ‘betalen’ in de winkelwagen. Vul de code toe en druk om het plusje om de kortingscode te verzilveren.